Dotychczas układ sekcji muzealnych miał bardzo chaotyczną strukturę - preparaty często były ustawione losowo, brakowało koncepcji - również estetycznej. Prace w muzeum stanowiły jeden z elementów projektu. Chodziło o to, aby stworzyć, przy ograniczonych możliwościach technicznych, możliwie logiczny porządek zwiedzania, nawiązujący do funkcjonujących w Europie koncepcji rozplanowania muzeów anatomicznych. W praktyce oznaczało to porządkowanie zbiorów, układania preparatów i tworzenie z nich ciekawych układów ekspozycji tzw. scenografii.
Dzięki projektowi „Muzeum Anatomiczne Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu - historia, nauka sztuka” udało się ustalić pierwsze fakty historyczne dotyczące zabytkowych preparatów oraz ich twórców – które to informacje zostaną niebawem umieszczone na specjalnych tablicach informacyjnych. Dzięki poszukiwaniu materiałów źródłowych (w bibliotekach z całej Europy), wiele nowych informacji ujrzało też światło dzienne. Udało się zweryfikować niektóre „mity i podania” dotyczące muzeum. Legendy, choć pobudzały wyobraźnię - niestety nie przemawiały na korzyść tego miejsca. Działania związane z realizacją projektu wzbudziły lokalne zainteresowanie oraz spotkały się z pozytywnym odbiorem społecznym. Projekt miał być wstępem do bardziej śmiałych, poszerzonych działań - naukowych jak i inwestycyjnych. I chyba udało się to osiągnąć.
Członkowie Koła, w ramach projektu, zrealizowali też spotkanie (w formie wykładu i prezentacji) online dla uczniów LO nr 7 we Wrocławiu. Pierwsza część była poświęcona historii nauki anatomii i temu, co było powodem tworzenia muzeów anatomii. Jak podsumowali słuchacze - byli zdziwieni, że muzeum to nie jest skostniała struktura, ale miejsce o różnorodnych funkcjach - często niedocenianych.
Druga cześć dotyczyła anatomii człowieka - wykorzystano w niej zdjęcia muzealnych preparatów, modeli i oryginalnych rycin z zabytkowych atlasów anatomicznych (z biblioteki zakładowej Uniwersytetu Medycznego). Prowadzący przeprowadzili słuchaczy przez całą anatomię, dodając do niej kliniczny kontekst. Wykład uzupełniony był o pokaz niektórych preparatów „na żywo” - z wykorzystaniem kamery. Jak mówią członkowie Koła – odbiór wykładu był bardzo pozytywny, mają więc nadzieję, że był to udany eksperyment, który sprowokuje młodzież do świadomego zwiedzania muzeum w przyszłości.
Koło Naukowe „Clinical and Dissecting Anatomy” działające przy Zakładzie Anatomii Prawidłowej zrzesza studentów Wydziału Lekarskiego oraz Wydziału Lekarskiego ED Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Członkami koła są osoby które aktywnie uczestniczyły w organizacji konkursu anatomicznego „Scapula Aurea/Golden Scapula” lub były finalistami edycji wrocławskiej konkursu „Scapula Aurea/Golden Scapula”. Główne plany badawcze i dydaktyczne koła związane są z:- Prowadzeniem badań preparacyjnych – płodowych: anatomią rozwojowa kończyn dolnych i górnych.- Nauką preparatyki: przygotowanie preparatów dla potrzeb Muzeum Anatomicznego.- Prowadzeniem badań anatomicznych w oparciu o dostępny w Zakładzie sprzęt ultrasonograficzny i antropometryczny.- Prowadzeniem badań preparacyjnych na zwłokach osób dorosłych.
Przewodniczącym Koła jest Jurand Domański, a opiekunem - dr Zygmunt Domagała, kierownik Zakładu Anatomii Prawidłowej.