dr Katarzyna Miszczak
Uniwersytet Ekonomiczny
Nexus Nowe Technologie SA
O projekcie
Przystanek NEMO to innowacyjny na skalę Polski program, w założeniu pozwalający zagospodarować talent i energię dzieci i młodzieży w obszarze sportu, kultury, rekreacji oraz ich zainteresowań. Ponadto obiekt ma szansę być wykorzystywany do wielu celów i przez szerokie spektrum użytkowników, dzięki czemu beneficjentami mogą być mieszkańcy całej lokalnej społeczności. Lokacje Przystanków NEMO powinny z założenia obejmować obszary problemowe dużych miast (w tym dzielnic peryferyjnych) oraz miejscowości z utrudnionym dostępem do tego typu obiektów.
Efektem opracowania i wdrożenia rzeczonego modelu będzie udoskonalenie działań komunikacyjnych dotyczących oferowanego przez firmę produktu. Uatrakcyjnienie oferty i zwiększenie sprzedaży powinno nastąpić przez zaimplementowanie w produkcie (dzięki stworzeniu klastra współpracujących z Nexus Nowe Technologie S.A. podmiotów) takich elementów jak: aplikacje ICT z elementami geotargetowania, aktywizacja nowych grup klientów oraz adaptacja na zasadach benchmarkingu dobrych praktyk biznesowych. Przeprowadzone przez stażystę badania powinny przyczynić się w długim okresie do zwiększenia świadomości istnienia innowacyjnego produktu na rynku, co w efekcie spowoduje intensyfikację działalności przedsiębiorstwa oraz stworzenie nowych miejsc pracy we Wrocławiu (jako miasta-siedziby przedsiębiorstwa).
Kolejny oczekiwany rezultat projektu to zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa oraz poszerzenie grona klientów, a także realizacja misji społecznej odpowiedzialności biznesu, polegająca na propagowaniu i rzeczywistym wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju (m.in. postulaty: harmonii Przystanku kreatywności NEMO z pięknem lokalnego krajobrazu, budownictwa pasywnego, inteligentnych rozwiązań prosumenckich opartych na OZE, ograniczenia zanieczyszczeń i hałasu) oraz kształtowania kreatywności wśród najmłodszych.
Naukowiec zyska niepowtarzalną szansę wzbogacenia zdobytej dotychczas wiedzy o doświadczenie praktyczne, a następnie adaptację rezultatów stażu w swojej działalności naukowo-badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej wykonywanej na uczelni.