wroclaw.pl strona główna Akademicki Wrocław – studia i uczelnie wyższe we Wrocławiu Akademicki Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 10:26

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Akademicki Wrocław
  3. WCA
  4. Miejski Program Wsparcia "MOZART"
  5. V edycja programu MOZART (2016/2017)
  6. Dr inż. Paweł Myszkowski - Daltra: Optymalizacja koszyka zakupów i oferty w e-commerce przy pomocy metod sztucznej inteligencji

Daltra sp. z o.o. , operator portalu internetowego www.mlekolandia.pl zajmującego się sprzedażą mleka, żywności dla małych dzieci i akcesoriów do karmienia. Firma działa od roku 2013 i jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych na rynku portali zajmujących się sprzedażą żywności dla dzieci i akcesoriów do karmienia.

Reklama

Dr inż. Paweł Myszkowski

Politechnika Wrocławska

 

W swojej działalności firma chętnie współpracuje z instytucjami naukowymi, sięgając po nowoczesne rozwiązania i udostępniając dla celów badawczych anonimowe dane statystyczne.

W branży e-commerce dla skutecznego funkcjonowania bardzo ważne są obserwacje zachowań klientów podczas korzystania ze sklepu internetowego. Ma to duże znaczenie  z punktu widzenia marketingowego (np. z jakich źródeł klient przychodzi), funkcjonalnego (np. jak korzysta ze sklepu, jakie operacje wykonuje w ramach koszyka zakupów), ekonomicznego (np. jakie produkty są ze sobą powiązane), ale przede wszystkim ma bezpośrednie przełożenie na zyski przy finalizacji zakupu. W efekcie powstaje ciągle powiększający się zbiór danych, do którego analizy planuje się zastosowanie metod sztucznej inteligencji (ang. data mining). Ich użycie pozwoli określić wzorce zachowań klientów, wskaże powiązania pomiędzy produktami oraz da możliwość wskazania produktów o najwyższej stopie zwrotu.

Co skłoniło naukowca i firmę do podjęcia współpracy?

Nauka powinna być stosowana, praktyczna. Dane zgromadzone w systemie firmy przy głębszej analizie dają możliwość przyjrzenia się wzorcom zachowań klientów, zdefiniowania ich potrzeb oraz przy odpowiednim wykorzystaniu pozwolą firmie zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku. Taki warsztat analityczny dają metody naukowe oparte na sztucznej inteligencji, data mining i big data.

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl