Dr Barbara Mróz-Gorgoń
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
W obliczu wzmożonej konkurencji, nowych trendów w zachowaniach konsumentów oraz skokowych zmian technologicznych popularność zasadniczo zyskuje teza, że jedynym źródłem trwałej przewagi przedsiębiorstwa jest jej zdolność adaptacyjna, a skuteczne zarządzanie musi być prowadzone w sposób dynamiczny w oparciu o przemyślaną strategię, co ukazuje, jak istotny jest ten dokument.
Przedmiotem projektu i stażu będzie opracowanie formalnej długoterminowej strategii (w tym marketingowej i komunikacyjnej) firmy ZABERD S.A. zwiększającej zarówno ilość klientów i zamówień oraz poziom zatrudnienia firmy, jak i budowa świadomości marki (branding), w oparciu o koncepcję marketingu społecznego, wśród mieszkańców miasta Wrocławia, a także firm związanych z budową i utrzymaniem infrastruktury drogowej na terenie Wrocławia i całej Polski.
Celem projektu jest przygotowanie, w oparciu o analizy otoczenia zewnętrznego, jak i wewnętrznego firmy (przy wykorzystaniu instrumentarium z zakresu nauk zarządzania) dokumentu strategii oraz zwiększenie efektywności działań firmy ZABERD S.A. podejmowanych w obszarze rozwoju oferty i komunikacji marketingowej firmy, w tym kreowanego wizerunku marki (brandingu), co wzmocni jej wartość. Celem projektu jest również transfer wiedzy praktycznej na podłoże uczelni o profilu ekonomicznym.
Proponowana formuła rozwoju ZABERD S.A. i realizacja niezbędnych innowacji w komunikacji z odbiorcami wpłynie korzystnie na jakość Systemu Informacji Marketingowej, co wygeneruje poprawę pozycji firmy na rynku oraz umożliwi zwiększenie skali działalności poprzez zwiększoną ilość wykonywanych usług i poszerzenie ich spektrum. Efektem będzie wygenerowanie i/lub wzmocnienie świadomości marki wśród odbiorców, co będzie mieć ogromne znaczenie w utrzymywaniu pozycji konkurencyjnej oraz sprzyjać będzie pozyskiwaniu nowych pracowników.
Realizacja projektu stanowi ciekawe wyzwanie dla naukowca, którego obszar zainteresowań skupiony jest wokół budowy wartości marki i strategii przedsiębiorstwa zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym.