wroclaw.pl strona główna Akademicki Wrocław – studia i uczelnie wyższe we Wrocławiu Akademicki Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:45

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Akademicki Wrocław
  3. WCA
  4. Miejski Program Wsparcia "MOZART"
  5. III edycja programu MOZART (2014/2015)
  6. dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla - Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.: Badania rynków zagranicznych drogą do efektywniejszego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw

dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla - Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.: Badania rynków zagranicznych drogą do efektywniejszego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw

Celem projektu będzie poszerzenie oferty Instytutu Badawczego IPC, a to powinno przełożyć się na pozyskiwanie nowych zleceń i klientów dla firmy oraz ogólny jej rozwój.

Reklama

 

dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla

Uniwersytet Ekonomiczny

Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.

O projekcie

Konieczność większego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw (przez umiędzynarodowienie/internacjonalizację rozumie się podejmowanie działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych) staje się realną potrzebą w coraz bardziej konkurencyjnym świecie. Polskie przedsiębiorstwa, aby się rozwijać i podążać za konkurencją coraz częściej podejmują wysiłek zdobywania rynków zagranicznych. Zdecydowana większość firm podejmuje działania w formie eksportu, ale coraz częściej polskie firmy decydują się także na bardziej zaawansowaną formę ekspansji, np. w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Z punktu widzenia firmy bez względu na jej wielkość czy formę wejścia na rynek zagraniczny niezbędne są informacje zarówno w fazie wejścia na rynek, segmentacji rynku czy w fazie kształtowania programu marketingowego. Nawet w samej Europie, pomimo dość dużych podobieństw, część uwarunkowań jest odmienna.

Na szczęście coraz więcej firm dostrzega konieczność prowadzenia badań przed podejmowaniem strategicznych decyzji, nie tylko jeśli chodzi o działalność zagraniczną, co uzasadnia funkcjonowanie agencji badawczych na rynku. Istotne jest, aby firmy prowadzące badania rynków zagranicznych posiadały odpowiednią wiedzę oraz przygotowanie pod kątem najskuteczniejszych metod i technik prowadzenia badań, uwarunkowań prawnych, technologicznych, kulturowych czy społecznych w danym kraju.

Przedmiotem projektu jest diagnoza potrzeb pracowników firmy IPC w zakresie wiedzy o funkcjonowaniu i prowadzeniu badań na rynkach zagranicznych, analiza pod kątem wyboru rynków, na których będą oferowane usługi badawcze, analiza konkurencji na rynku polskim, analiza trendów w zakresie stosowania badań na różnych rynkach, analiza pod kątem wyselekcjonowania potencjalnych partnerów do współpracy na wybranych wcześniej rynkach, dopasowanie oferty badawczej rynków zagranicznych do możliwości firmy i potrzeb rynku.

Celem projektu jest przygotowanie pracowników firmy Instytut Badawczy IPC do prowadzenia badań na rynkach zagranicznych, uwzgledniające specyfikę poszczególnych krajów oraz pomoc w przygotowaniu oferty badań na rynkach zagranicznych. 

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl